Usikkerhet og drit

Den siste tiden har jeg fått et umåtelig stort behov for å uttrykke meg. Jeg har alltid hatt dette behovet, men de siste månedene har jeg verken vært svært aktiv på snapchat, bloggen eller instagram. At jeg er stille på bloggen er vel det som er mest uvant, de andre oppdateres normalt litt sånn her og der. Derfor føler jeg litt ekstra på det nå. At jeg har så mye jeg vil fortelle. Tanker å dele, ting jeg vil vise frem og bilder som skulle vært publisert..

Jeg har aldri hatt så mange sperrer når det gjelder blogging. Jeg har alltid skrevet om alt jeg interesserer meg for og nå nylig også om hvordan jeg virkelig har det på innsiden.SAMSUNG CAMERA PICTURES

Allikevel legger jeg veldig merke til at jeg var mye mer selvsikker når det gjelder ting jeg postet før i tiden. Det vil si, alt jeg postet fra 2008 og til rundt 2014-15 på blogg.no. Og tro meg. Det var mye der som jeg ikke ville postet på nytt den dag i dag. Allikevel så brydde jeg meg ikke på samme måte som jeg gjør nå. Jeg er blitt mye, MYE mer selvbevisst og nervøs for om folk skal like det jeg skriver. Vil de synes jeg skriver teit, fremstår jeg som rar, er bildene gode nok, er dette temaet for kjedelig og ikke minst er teksten brukbar? Sånne ting.

Det plager meg at det er blitt sånn. Spesielt siden det ikke er noen andres feil enn min egen. Den eneste mindre positive kommentaren jeg noengang har fått var fra min tidligere bestevenninne, så jeg kan ikke klage på at jeg får drittkommentarer heller. Det er jeg forresten veldig takknemlig for!

Jeg tror det som har skjedd er at jeg har dratt med meg usikkerheten min fra hverdagen inn i bloggingen også. Jeg har av en eller annen grunn klart og holde hverdagen og bloggen separert i seks år.. Nå er det bare nok et område som er blitt forgiftet av lav selvfølelse, angst og depresjon.

Heldigvis går jeg til behandling for de greiene der. Når sykdommen klarer å påvirke bloggingen så skal jeg pokker meg klare å la behandlingen påvirke den også!

 

Legg igjen en kommentar

