Nytt fotoprosjekt

Jeg har vært inne i en mørk periode veldig lenge nå og jeg sliter med å komme meg ut. Jeg vet ikke lenger hva jeg liker. Jeg vet bare hva jeg ikke hater. Det er en del av depresjonens makt. Den tar fra deg gleden og gir deg ingen indikasjon på hvordan du får den tilbake igjen. Du sitter alene igjen i mørket.

Heldigvis så finnes det mennesker som kan hjelpe. Mennesker med kunnskap som har kloke ord, råd og tips for å komme seg videre. Et skritt av gangen.

Jeg fikk et slik tips tidligere denne uken som gikk ut på at det kunne være bra og viktig for meg å gjøre ting som tidligere gjorde meg glad. Så jeg lagde meg en liten liste over ting jeg pleide å like og gjøre:

  • Høre på p3morgen når jeg våkner
  • Spille innebandy
  • Skrive
  • Fotografere
  • Blogge
  • Høre på musikk og synge

20170115-img_7172Og det var det jeg kom på. Et fint sted å starte. Jeg har funnet frem en radio og plassert den ved senga. Jeg har allerede nevnt dette med å skrive i forrige innlegg, i går kveld sang jeg av full hals til Avril Lavigne og Fall Out Boy på Singstar og nå er jeg kommet til fotograferingen.

Da jeg begynte på videregående ville jeg bli sportsfotograf. Jeg gikk medier og kommunikasjon, kameraet var alltid med meg og det ble tatt bilder på daglig basis. So far so good. Helt til mitt tredje og siste år. Da slo den sosiale angsten for alvor inn og siden har fotograferingen bare gått nedover.

I håp om å få tilbake noe av fotogleden har jeg derfor bestemt meg for å prøve meg på et 365 dagers prosjekt. Jeg skal prøve å ta minst ett bilde per dag og jeg skal dele bildene her på bloggen.

Dette er absolutt ikke et prosjekt jeg kommer til å følge slavisk. Det er viktig for meg at jeg opplever mestring og at dette ikke blir nok en ting jeg feiler på. Reglene er derfor ikke-eksisterende. Det er greit om jeg glemmer en dag. Det er greit om jeg tar bilde med telefon og ikke speilrefleksen. Det er greit om jeg ikke redigerer bildene, og det er greit om jeg deler bilder for flere dager samtidig.

Jeg begynner på mandag!

Legg igjen en kommentar

