Blanke ark

Da jeg først så ukens tema fikk jeg i et lite sekund panikk og lurte på hva i alle dager jeg kunne skrive om dette. Helt til det slo meg at jeg er en storforbruker av blanke ark. Ikke faktiske, fysiske blanke ark, men det dette står for (i alle fall slik jeg ser det). En ny start. Håp. 20170328-IMG_1215Jeg elsker alt som kan gi meg denne følelsen av håp. En ny start, hvor det som er gjort tidligere er likegyldig og det kun er nå- og framtiden som gjelder. Jeg er hun kleine som ved nyttår alltid er full av pågangsmot, vilje og håp. Når det er gått noen uker og måneder så er jeg blitt hun som hver mandag tenker at NÅ. Nå er det en ny uke og en mulighet til å starte på nytt. Jeg er hun som elsker å begynne på en ny planlegger. Når alle dagene ligger åpne og bare venter på at du skal fylle sidene med planer, hendelser, tanker, gjøremål og alt dette som utgjør hverdagen og til slutt livet.

Jeg flyttet til og med fra Oslo til Bergen i 2012 for å få en ny start. Et nytt forsøk på livet om du vil. På en plass hvor ingen kjente meg. Ingen visste om fortiden min. Om mine feil og mangler. Det var et nytt forsøk på å passe inn, på å finne min plass i verden. Jeg hadde helt blanke ark, og det ga meg håp, selvtillit og litt av trua på meg selv tilbake.

Jeg er hun som elsker blanke ark, fordi det gir håp om en bedre fremtid.

 


Dette innlegget er mitt første bidrag i bloggutfordringen. Denne ukens tema var «blanke ark«. De andre som er med:

Julie Eilén • Renate • Lisa • Tine Katrine • Hanna • Sunniva • Ester Maria • Mari • Benedicte  • Inger

7 tanker på “Blanke ark

  1. Jeg kjenner meg veldig igjen her! Hver uke har jeg alltid tusen nye prosjekter jeg vil begynne på. Det jeg mest vil er å bare flytte til England hvor ingen kjenner meg og begynne med blanke ark! En dag kanskje.

  2. Jeg elsker også blanke ark! Tror jeg er verdensmester i å tenke at «jeg begynner på mandag..» med alt fra trening til å være sosial.. Det er jo litt godt å vite at selv om det kanskje ikke gikk som du trodde denne uka, kan du starte på nytt igjen på mandag!

  3. Tilbaketråkk: Fra blanke ark til tegning

Legg igjen en kommentar

