Jeg vil bli god på…

Jeg har alltid vært ei jente med store drømmer. Ofte for store for mitt eget beste. Bare for å sette standarden så var det en periode på slutten av videregående hvor jeg var overbevist om at jeg skulle bli rockestjerne. Jeg som verken kunne synge eller spille noe instrument. Jeg var absolutt klar over hvor dårlig utgangspunkt jeg hadde, for jeg hadde jo faktisk null relevante egenskaper, kunnskaper eller talenter. Dette visste jeg veldig godt, og selv om jeg ikke hadde visst det så var de rundt meg veldig flinke til å minne meg på det.

For meg spilte det allikevel ekstremt liten rolle hvilket utgangspunkt og grunnlag jeg hadde fra før av. Jeg mente at ingen drømmer var for store og at om man virkelig ønsker noe så burde man gå for det med alt man har. Uansett om man når målet eller ikke så vil man komme så uendelig mye lenger ved å prøve enn ved å si at slaget er tapt før du i det hele tatt har satt foten på slagmarken.6286369019_6b75258aa8_oJeg har kanskje slått fra meg det å skulle bli rockestjerne, men jeg er fortsatt enig med Anniken fra 2012. Å følge drømmene sine vil være verdt det, uavhengig av utgangspunktet ditt og om du når dem eller ei! Om du går etter drømmene dine så kan du ikke tape. Det er ingen drømmer som er for urealistiske eller som er helt uoppnåelig. Ikke slik jeg ser det. Det finnes alltid steg du kan ta som vil få deg nærmere. Du vil tilegne deg ny kunnskap, nye egenskaper og utvikles som person for hvert skritt du tar. Når du når det du trodde var drømmen så vil du kanskje oppdage at også drømmen har forandret seg i takt med deg. Du vil sette nye mål og fortsette å utvikle deg.

Det blir ofte sagt at veien er målet og det vil jeg si meg ganske enig i. Øyeblikkene hvor du når målet er nettopp det, øyeblikk. De er ofte over like fort som de kom og du begynner straks å se frem til nye øyeblikk. Nyt veien fra øyeblikk til øyeblikk, fra mål til mål og fra drøm til drøm. 6286529201_6ba88ea2f6_oSå hva er det jeg vil bli god på nå? Det samme som jeg alltid har ønsket. Jeg har gått tilbake til begynnelsen og blåst liv i en barndomsdrøm som jeg aldri har klart å slå helt fra meg. Jeg føler at jeg skylder meg selv å gi det et ordentlig forsøk. Kanskje klarer jeg det. Kanskje ikke. Jeg må i alle fall prøve. Det siste jeg ønsker er å sitte på gamlehjemmet å tenke at «faen, hvorfor prøvde jeg aldri? Hvorfor turte jeg ikke å satse?»


Dette innlegget er en del av bloggutfordringen. Denne ukens tema var «Jeg vil bli god på». De andre som er med:

Julie Eilén • Renate • Lisa • Tine Katrine •  Sunniva • Ester Maria • Mari • Benedicte  • Inger

2 tanker på “Jeg vil bli god på…

  1. Så flott skrevet! Jeg er helt enig i at man bør begynne å nyte selve veien til målet litt mer, så det skal jeg jammen prøve selv.. 🙂

Legg igjen en kommentar

