Kjærleik

Jeg er en veldig følsom person og føler veldig mye, på både godt og vondt. Om jeg først blir betatt av noe så går jeg all in med alt jeg har. Jeg elsker filmkarakterer, musikk og interessene mine med hele meg. Det er noe jeg har merket stor forskjell på nå som jeg er syk. Depresjonen har hos meg nøytralisert veldig mye av de følelsene jeg tidligere pleide å føle, spesielt ovenfor interessene mine. Mye av det jeg tidligere ville sagt at jeg elsket har jeg under depresjonen følt meg nesten litt apatisk ovenfor. Det er veldig ubehagelig for jeg liker interessene mine og hvor stor glede jeg kan få av ofte veldig små, egentlig ubetydelige, ting.

Juli2016_02.jpgDen største og uten tvil beste kjærligheten jeg har opplevd er allikevel verken en serie eller interesse. Den største kjærligheten fant jeg i en bergenser. Vi møttes via innebandyen for over tre år siden og har vært sammen siden. Han er uten tvil den beste og snilleste personen jeg vet om. Han tar vare på meg og elsker meg selv når jeg minst fortjener det. Jeg er ikke alltid den enkleste å være sammen med. Jeg kan være veldig egoistisk, selvsentrert, vrang, sjalu og lite samarbeidsvillig. Litt for ofte. At jeg i tillegg sliter med sosial angst og depresjon gjør det jo heller ikke alltid så mye enklere. Men til tross for at jeg er vrang og tidvis tviler på alt og alle så er han her enda. Vi er forlovet og ser fram til å oppfylle alt vi har mål og drømmer, sammen.


Dette innlegget er en del av bloggutfordringen. Denne ukens tema var «kjærlighet». De andre som er med:

Renate • Lisa • Tine Katrine •  Sunniva • Ester Maria • Mari • Benedicte  • Inger

3 tanker på “Kjærleik

  1. Kjenner meg så veldig igjen. Når jeg var deprimert var ikke interessene mine de samme lenger, men det blir bedre, tro meg!

Legg igjen en kommentar

