Mislykket og usikker

I hele 13 år var jeg en utmerket elev. Jeg gjorde leksene mine, fulgte med i timen, fikk generelt sett gode karakterer og hadde stor tro på at fremtiden så lys ut.

Jeg flyttet ut hjemmefra rett etter videregående i 2012 og det var da ting begynte å gå galt. Det var da jeg begynte å feile.

Jeg studerte ikke et helt semester en gang den høsten før jeg droppet ut. Jeg fikk meg fulltidsjobb, men butikken ble lagt ned så jeg måtte flytte hjem til Oslo. Jeg flyttet tilbake til Bergen igjen et halvt år senere, begynte på et nytt studie og fikk meg deltidsjobb. Ett år og noen terapitimer senere byttet jeg studieretning, bare for å klamre meg fast til studiene i et års tid før jeg nok en gang droppet ut. Innimellom der sluttet jeg også i jobben min og hadde enda flere terapitimer.

Jeg vet ikke lenger om studiene var vanskelig fordi det var feil studieretning for meg, om det var fordi jeg slet med angst og depresjon eller om jeg egentlig bare var litt mer skolelei enn jeg ville innrømme.

Det jeg sitter igjen med nå er en usikkerhet jeg aldri tidligere har vært borti. Som jeg har skrevet her tidligere så vet jeg ikke lenger hva jeg liker, jeg vet bare hva jeg ikke hater.

SAMSUNG CAMERA PICTURESSliten-og-sinna-på-seg-selv-looken

Jeg har ikke peiling på hvor veien går videre. Jeg opplever små glimt av inspirasjon og motivasjon hvor jeg får lyst til å prøve på nytt, men så kommer jeg på alle gangene jeg har feilet de siste fem årene og føler meg bare sliten og mislykket.

Tanken på hva folk måtte tenke om jeg prøver meg på nye studier en FJERDE gang, spesielt om jeg skulle feile igjen, ligger hele tiden og gnager i bakhodet. Samtidig så er det fryktelig vanskelig å få fulltidsjobb når man ikke har noen utdanning eller kvalifikasjoner what so ever. Spesielt når jeg i tillegg har noen (ufine) hull i cvn fordi jeg har prøvd å studere uten å få det til. Ingenting å vise til der altså. Kun hvor mislykket jeg er.

SAMSUNG CAMERA PICTURESGlimt-av-inspirasjon-looken

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan jo ikke gjøre ingenting heller, jeg må jo bare fortsette å prøve. Tror jeg…


Dette innlegget er en del av bloggutfordringen. Denne ukens tema var «usikkerhet». De andre som er med:

Lisa • Tine Katrine •  Sunniva • Ester Maria • Benedicte  • Inger • Julie

Legg igjen en kommentar

